m

m
m

2011. augusztus 18., csütörtök

Bemutatkozás

„Megáldja azokat, akik félik az Urat, a kicsinyeket a nagyokkal együtt.„
(Zsolt. 115.13.)

Tisztelt Szülők! Kedves Diákok!

Deák László vagyok a Sztehlo Gábor Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium leendő iskolalelkésze.

Teljesen új fogalom az iskolalelkész kifejezés ebben az iskolában, ezért összefoglalom, hogy mi lesz a feladatom.
Mielőtt erre rátérnék szeretnék röviden bemutatkozni:
Budapesten született 1973. márciusában, s itt is éltem egészen az Evangélikus Hittudományi Egyetem befejezésig. (2000. nyara) Közben tizenhét éves koromtól tíz éven át egyik vezetője voltam a Budapest – Deák téri evangélikus gyülekezet ifjúságának.
Lelkészi szolgálatomat Kaposváron kezdtem, ahol azonnal bekapcsolódtam a hitoktatásba, a helyi református iskolában 1 – 4 fős kiscsoportokban tanítottam az evangélikus gyerekeket.
A következő szolgálati helyem Hódmezővásárhely volt, ahol nagyon sok gyerektábort, hittanórát szerveztünk feleségemmel és alapító lelkésze voltam az Égbőlpottyant Evangélikus Óvodának.
2007 - ben Orosházára kerültem a Magyarországi Evangélikus Egyház egyik legnagyobb közösségében, ahol három évig igazgatólelkészként is szolgáltam. Itt még szorosabb lett a kapcsolatom az iskolai hitoktatással, óvodások között és több gimnáziumi osztályban is tartottam rendszeresen hittanórákat, áhítatokat, beszélgetéseket. Ebben az időben igazgatólelkészként két jelentős pályázatban, sok programban és adminisztratív feladatban vettem részt az oktatás területén is.
2010. őszétől tagja vagyok a Magyarországi Evangélikus Egyház Oktatási Bizottságának.
Tizenegy év lelkészi szolgálat áll mögöttem, rengeteg látogatás, beszélgetés, gyermekekkel és fiatalokkal való találkozás. Az eddig megszerzett tapasztalataimat szeretném Isten áldásával kamatoztatni az iskola életében.

Ezek után nézzük mi lesz a feladatom az iskolában:
Az evangélikus egyház törvénykönyve így fogalmazza meg az iskolalelkész feladatát:
(7) Az iskolalelkész feladata:
a) az igazgatóval és a hitoktatókkal együttműködve az intézmény keresztyén szellemiségének biztosítása,
b) a pedagógusok, az alkalmazottak, a tanulók – különösen is a kollégista diákok – lelkigondozása,
c) tanári és diák csendesnapok, istentiszteletek, áhítatok, bibliaórák szervezése, illetve megtartása,
d) az intézményben elfogadott pedagógiai program és tanterv alapján hittanórák tartása,
e) kapcsolattartás a tanulók szüleivel, gyülekezeteivel,
f) a tanárok és diákok segítése, irányítása a gyülekezeti élet felé,
g) részvétel a területileg illetékes egyházmegye lelkészi munkaközösségének munkájában.

Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy hittanórákat, áhítatokat, csendesnapokat fogok tartani, és megtalálható leszek az iskola mind két épületében. Külön beszélgető – köröket fogok szervezni pedagógusoknak és a különböző korosztályhoz tartozó diákoknak. Megtalálható leszek beszélgetésre, lelkigondozásra, szívesen segítek a hozzám forduló diákoknak, pedagógusoknak és szívesen munkálkodok együtt a szülőkkel is, amennyiben úgy látják, hogy közös erővel jobban át tudunk segíteni egy gyermeket az elé került nehezebb életszakaszokon.

Fontos feladatom lesz a tudás mellett a lelki dolgok hangsúlyozása: Gimnazistákat tanítva megtapasztaltam, hogy mennyire eltolódott a hangsúly a diákok életében a tudás és ismeret felé. Mindez fontos, de látom, hogy a sok tudás ellenére mégis milyen sok kamasz boldogtalan, magányos, depressziós és nem tudja feldolgozni a gondjait.
Ezernyi inger éri ma a fiatalokat, s nem könnyű tájékozódni a világban. Lelkipásztorként ebben szeretnék segíteni.

Mindezt teszem hitből és meggyőződésből, mert tudom, hogy gyermek, szülő, pedagógus és diák csak az Isten útján járva lehet boldog.
Az én feladatom a kísérés ezen a úton. Nem erőszakos vezetés vagy gyermekek kergetése az Isten felé, hanem az érdeklődés, a nyitottság felkeltése. Valahogy úgy, ahogy Antoine de Saint-Exupéry írja: “Ha hajót akarsz építeni, ne hívj össze embereket, hogy tervezzenek, szervezzék meg a munkát, hozzanak szerszámokat, vágjanak fát, hanem keltsd fel bennük a vágyat a nagy, végtelen tenger iránt.”
Ezt a vágyat szeretném felébreszteni a fiatalokban, a mai modern eszközöket is segítségül hívva, híres és elismert művészeket, zenészeket, színészeket az iskolába beszélgetésekre invitálva. Szeretném, ha átélnék a fiatalok, hogy mekkora öröm adni, milyen jó felkarolni velük egykorú nehéz anyagi helyzetben levő vagy éppen beteg gyermekeket. (Ebben segítségünkre lesz két budapesti szeretotthon, amelyekkel szorosabb kapcsolatot szeretnénk kialakítani.)
A feladatom egyértelmű: Mai, modern, hiteles bemutatása és továbbadása Isten örömüzenetének! Mindezt szeretném kölcsönös tiszteletben, megbecsülésben és szeretetben tenni!

1 megjegyzés:

  1. Isten gazdag áldása legyen Rajtad,Szeretteiden,a Gimnáziumon,és a Szolgálatodon!
    Üdvözöl egy Olvasó,-aki a régi Blogodat is olvasta!

    VálaszTörlés