m

m
m

2011. december 1., csütörtök

Nem ciki ez önnek lelkész úr?

Többen feltették nekem ezt a kérdést az elmúlt napokban, ahogy az iskola folyosóján állva próbáltam megakadályozni a dohányzást a fiú wc -ben.
Jó kérdés: Nem ciki nekem vigyázni a tüdődre?  (A tiedre, nem enyémre, én még soha rá nem gyújtottam :-)!
Nem, mert amióta lelkész vagyok, a lelki élet erősítése és megőrzése mellett a testi egészség megőrzését is szem előtt tartom. Ahogy a Szentírás is egyben nézi az embert - mai modern szóval holisztikusan - úgy én se tudom szétválasztani a kettőt: ha rossz a kedved és a hangulatod, akkor ezzel megbetegszik a tested is, s ha tönkre teszed a tested, - akár cigivel - a lelki életed is romlani fog.
A tested és lelked egymást erősítve vagy rombolva működik.
Nekem ezért nem ciki megvédeni téged - magadtól, mégha te ezt nem is kérted.

Másként harcolunk az ostobákért, róluk se mondunk le! :-) Vannak ugyanis akik kilincseket törnek, wc papírt vagy bőrszíjat tuszkolnak a lefolyóba, tűzvédelmi matricát ragasztanak a zárra - hogy csak az utóbbi napok "mestermunkáit" hozzam fel...
Róluk is szól Isten igéje:
"Egész indulatát szabadjára ereszti az ostoba, de a bölcs végül is lecsendesíti." (Péld. 29.11.)
... csak amíg lecsendesül az ilyen fiatal , addig az egész sulinak kárt okoz.

Iskolánkba 800 diák jár, sajnos van köztük néhány, aki nem igazán érti az együttélés szabályait. Páran lehetnek, éppen ezért biztos vagyok abban, hogy közösen jobb belátásra tudjuk téríteni őket!
(Nekik is érdekük, hogy inkább most értsék meg mindezt, mint később.....)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése